REF recension

Fick förfrågan om jag skulle kunna göra en liten recension på REF:s schampo & balsam, och visst kan jag väl det! Har använt det i någon vecka nu så! Det är alltså Moisture shampo + balsam (fuktgivande) som passar bra till ett torrt och frissigt hår (tillexempel ett sprött, blekt hår) Schampot luktar jättegott, en fräsch doft! Balsamet luktar lite starkare (mer som en parfymdoft) vilket jag tyckte var lite synd.

Schampot är ganska "geléigt" om man jämför med andra schampon som oftast brukar vara mer "krämiga" i konsistensen, och därför får man jobba ut det lite mer i händerna innan man har i det i håret för att få det jämt fördelat. Jag har tvättar mitt hår två gånger med det, för det känns lättare att få ett bra resultat då. 

Balsamet däremot är mer krämigt och fördelar sig lätt i topparna. Jag brukar ha problem med att skölja ur balsam i vanliga fall. (brukar få skölja jättelänge för att få ur det) men håret sög verkligen i sig av detta balsam vilket har gjort att mitt hår inte känns fett efter ursköljning. Jag kan tycka att håret blir lite trassligt efteråt, men kombinerar man schampo + inpackning + balsamet så blir håret jättefint och mjukt! Och det är för övrigt något som man borde göra för att behålla håret starkt och friskt :}

Det var lite kort om REF:s fuktgivande schampo + balsam!
Jag har ju som sagt bara använt det i någon vecka, så håret "vänjer" sig fortfarande vid det, men än så länge känns det helt okej. Tips: tänk på det när ni köper ett nytt schampo + balsam.. Sluta inte använda det efter en vecka, det krävs lite tid innan man märker skillnad på håret! :)
(kan jämföras med om man tillexempel byter hudvårdsprodukter. Där måste huden anpassa sig till det nya märket. Det funkar likadant med nya hårprodukter)

Bara att fråga om det är något ni undrar över :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0